Wednesday, January 12, 2011

Aku Guru Sandaran





Ini post pertama ku untuk blog yang baru sahaja ku bina 5minit lepas.. knpe aku plih tjuk ni?? sebab aku nak share dengan korang pengalaman paling bermakna dan manis dalam hidup aku.. hehe.. manis ke?????
Erm..tahun 2010 adalah tahun murah rezeki buat aku.. aku dapat keje sebagai guru sandaran di sebuah sekolah.. semuanye adalah dengan tidak disengajakan.. bermula dari seorang guru ganti kat sekolah tu..aku diserap jadi guru sandaran pula..
subjek first yang dipertanggungjawabkan kat diri ku yang tak berapa nak hebat ni ialah Sains Tingkatan 5.. ulang suara.. Tingkatan 5 ok???? huhu... aku mse tu ade gak ura-ura nak menolak. tapi time tu gile terdesak nak carik keje.. so, aku dengan bangga diri pun kata la..

Guru Penolong Kanan : Macam mana Salina? Boleh tak ajar sains tingkatan 5 ni???
Aku : Boleh puan..tak ada masalah puan.. sains biase je puan.. dulu mase spm saya ambil fizik & kimia puan (padahal dalam hati.."mampos aku..ape aku nak ajar bebudak ni.. Fizik & Kimia aku??? mestilah sikit2 lg nk gagal.. haha..giler la.. memang terdesak betul aku ni)









Mane cikgunye ni??? hehe.. walaupun aku comel and kecik..saya cikgu ok..CIKGU!!! haha..cikgu sandaran je pun nak bangga kan?? apedaaaa...







Dengan berbekalkan ilmu yang tak seberapa..bermula lah kerjaya ku sebagai seorang guru.. chewah!! hehehe.. ni memang pengakuan berani mati la..aku sendiri pun tak berapa nak tau ape yang aku ajar sebenarnya.. nak2 lagi sekarang ni sains di ajar dalam bahasa inggeris. hambik kau.. Dush!!! kalu cikgunye pun tak tau ape yang di ajar..murid2 confirm lar lagi tak faham ape yang di ajar kan??? hahaha.. Salina.. Salina.. menganiaya anak orang je kau ni.. ;P (kpd murid2 ku.. cikgu mintak maaf..peace no war ya???huhu..)


Tapi aku tak la sekejam mana..tiap ari lepas habis skolah aku akan study habis-habisan untuk ajar keesokan harinya.. satu part yang paling kelakar dan aku ingat sampai sekarang, aku tersalah ajar satu formula tu.. dengan baik hatinya aku pun katela.. 'eh2.. sori-sori..cikgu tersalah ajar formula ni..sebenarnye formula die camni..' lbih kurang camtu la ayatnye... pastu korang tau ape yang berlaku??? one of my student stand up and said; "wei..dah la wei.. tak payah la dengar cikgu ni ajar..cikgu ni x pandai wei..." Pergghhhh!!! memang menusuk kalbu la ayat die.. aku jadi terdiam sejenak.. nasib baik la student aku yang lain tak kejam and still nak dengar ape yang aku ajar.. huhu.. padan muke aku.


confius lagi... ade ke tak cikgunye dalam gambar ni??? awet mude nya cikgu ni.. Hahaha.. takbur sungguh!!!


walaupun korang bace cerita aku ni..korang mesti kata budak tu kurang ajar kn?? tapi sebenarnya aku kamcing je ngan student tu.. kirenya tak ada la makan dalam dengan die.. By the way.. memang seronok jadi cikgu ni..hehehe...



Gambar ni di ambil di akhir persekolahan..sedihnye.. sebab lepas ni tak dapat gaji lagi.. hehe.. mata duitan betul cikgu ni.. camne la nak mendidik anak bangsa camni.. :p

No comments:

Post a Comment