Monday, January 17, 2011

Ya!! Die kakak saya..

Assalamualaikum...
hari ni isu yang akan saya kupas ialah mengenai satu2nya kakak saya dunia dan akhirat..
so..sebab tu lah ayat2 yang di susun di sini agak bersopan santun.. ehehe.. (kata nama 'aku' biasenya digunakan telah bertukar 'saya'..)
Kenapa saya perlu cerita pasal kakak saya??? sebabnye..saya dah tak tau nak tulis pasal ape.. ekeke...

First of all.. jom berkenal-kenalan dulu dengan tuan empunya diri yang ingin saya perkenalkan itu.. hehe.. ayat skema mane la yang aku ambik ni..


Inilah kakak saya..

Namanya Noor Farhah Binti Mohd Haris...Seorang nurse yang berdedikasi (mane aku tau?? aku bukan pernah tengok die keje pon..hehe..aku agak2 jela..)  So sori pada sape yang berminat padanye... sebab die single but not available ok..

SAYA SAYANG KAKAK SAYA.. sebab kakak saya  ialah kekuatan kami sekelurga.. Orangnya kecil..tapi hatinya begitu kuat dan kental... Die merupakan sumber kekuatan saya.. Suka membebel kat saya yang malas sangat mencari kerja ni..

Ayat yang selalu keluar dari mulut yang tak berapa comel miliknya itu..

"dikna..kau apply la jadi lecturer kat kolej negeri.."
"dikna..kau xnak apply jadi lecturer kat OUM??"
"dikna kau nak jadi akauntan tak..kawan akak leh tolong"

....dan beberapa suggestion kerja lagi la yang die berikan tatkala kami bersua muka..
jelas terserlah sifat ambil beratnya itu..kihkihkih...

Sumpah!! hidup kami amat memerlukan die.. sebab kalau die x ada..kami xdapat la nak shopping.. kihkih.. kalau bab membazir bolehla serahkan padanya ok.. hehe.. 
eh2..serius balik. baru je nak touching.. keluarga kami macam keluarga biase yang kadang-kadang akan di beri ujian oleh yang Maha Berkuasa.. 
beberapa tahun kebelakangan ni dugaan yang datang sangat berat dan rasa tak tertanggung.. Insan bernama Noor Farhah ini la yang menjadi tulang belakang bagi kami mengharungi segala onak dan duri.. Alhamdulilah..segala-galanya kami lalui dengan tenang dan redha dengan segala ketentuannya.. mungkin ada hikmah di sebaliknya..

Saya amat mengharapkan kakak saya mendapat jodoh yang baik dan lelaki yang menyayangi dirinya seperti mana kami adik-beradik menyayanginya..

Ya Allah..aku bersyukur padamu kerana di kurniakan insan ini.. kau berkanlah kehidupan yang terbaik kepada dirinya.. Aminnn...



Sape lagi cun???



Bersama abang ku yang perasan kacak..hehehe


3 anak dara encik haris

1 comment:

  1. opss..lupe nak bagitau..gambar kek birthday saya kat sebelah ni di beli oleh kakak tersayang jugak.thanks tolong selebrete besday yang ke 17 ku..hehehe

    ReplyDelete